Alla inlägg den 24 oktober 2011

Av Charlotte Andersson - 24 oktober 2011 11:30


Dåligt Dåligt Dåligt!

Skulle ju bli bättre på att skriva men så blev det vist inte denna gången!

Har ju glömt använda min kamera när vi varit iväg och hittat på saker så jag har inga bilder att lägga ut vilket jag tycker är tråkigt. Inte så kul att bara läsa en massa hela tiden men men.

Helgen har varit bra, har varit barnvakt och så har vi hälsat på Niklas familj.

I fredags så åkte vi och hämtade en Babysitter åt bebis så nu har vi en sådan oxå, efter det så blev det en tur till svägerskan där både svärföräldrarna och svåger va så vi var alla samlade. Det blev en mycket trevlig fredagskväll med god mat, en massa god saker och en runda Yatzy och så kollade vi även på Idol.

I lördags så var vi barnvakt åt lilla Izabelle medans hennes mamma var på brottningsmatch. Fick besök av kära Felicia och hennes syster. Blev god mat och en massa prat.

När klockan slog 19.00 så kom Izabelles mamma och hämtade henne och vid 21 tiden gick Felicia och hennes syster så då blev det en kvällsmys med min fina älskling  

Söndagen blev sådär, vaknade vid 04 och hade så ont på olika ställen på kroppen, kunde knappt röra mig och jag trodde nästan att det var dags för bebis att komma ut men som tur va så var det inte det. 

Hade ont hela dagen igår men det blev ändå en runda till Sandra medans Niklas spelade dart. Dock så var jag inte så social så vi satte oss i soffan och slappade framför TV:n tills han kom för att hämta mig.


Väl hemma igen så blev det återigen att inta soffan för jag hade fortfarande ont så det blev att ringa in till förlossningen och prata lite med dom.

De berättade vad det kunde vara och att jag inte behövde vara orolig, jag fick komma in om jag ville men det var inte "nödvändigt" utan jag fick göra precis som jag ville.

Och eftersom att min älskling skulle jobba idag så kände jag att det kanske kunde vänta tills idag, så kunde jag se om jag fortfarande hade så ont och svaret är JAG HAR FORTFARANDE ONT men efter att hon berättat vad det kunde vara så släppte oron lite. 

Och efter som att vattnet inte gott, inget blod och så var det en annan sak hon oxå sa (som jag inte kommer ihåg) och bebis var aktiv som vanligt ( dock lite mer än vanligt men ändå ) så var det lugnt. Hon var 99.99% säker på att allt var som de skulle men att jag fick lov att komma in och bli undersökt om det skulle kännas bättre.

Nervös som tusan var jag när jag pratade med barnmorskan, helt plötslligt så kändes allt så sjukt verkligt.


Idag blir det in till stan en snabb runda för att köpa ett nytt busskort då mitt andra går ut idag, sen blir det nog bara att vara hemma och fixa lite med tvätt och disk.


Idag har jag ju gått in i en ny graviditetsvecka 33(32+0)

<3 Älskar verkligen vår lilla bebis <3

Ovido - Quiz & Flashcards