Alla inlägg under april 2012

Av Charlotte Andersson - 21 april 2012 20:45


Dagarna bara springer iväg, lillfisen kräver allt mer uppmärksamhet oxå.
Så där sitter man med henne på golvet bland alla hennes roliga leksaker och underhåller henne.
Det är inte klokt vad tiden går, som ni såg i förra inlägget så har hon passerat 4 månader nu och när vi var på BVC i Tisdags så vägde hon 7040g och var 64cm lång. Stor men ändå liten  


I måndags var det dags IGEN, vi åkte till Ullared.
Ni som känner mig vet om att jag ÄLSKAR att åka dit, tycker det är så mysigt att gå omkring där och såklart HANDLA!
Där blev en del inhandlat som stod på inköpslistan och kanske något som inte stod med men ändå.
Mira är inget "kräkbarn" och med det menar jag att hon kräker ytterst sällan men i onsdags så var där något som inte stod rätt till. Hon kräkte lite när hon vaknade men sen kom ALLT, hon behöll inte maten och hon hade feber och där blev några (många) blöjer att byta. Jag förstod väl ganska snabbt att det var magsjuka eftersom att hennes kusin blev sjuk när vi var med dom en hel dag tidigare i veckan. Men sen på kvällen blev jag lite orolig, speciellt efter att ha fått kommentarer på facebook (då jag skrev på facebook hur det låg till med henne) Fick veta att så små bran lätt blit uttårkade så jag ringde till 1177 och frågade dom vad jag skulle göra och de tyckte att vi skulle åka in på barnakuten så det fick bli så! Klockan var 23.30 när vi kom in och vi var inte hemma förens 03.10
De viste inte säkert vad det var men misstänkte att det var något virus i magen, lite vätske ersättning fick hon där inne och sen fick vi åka hem igen.
Det var lite bättre på torsdagen redan, hon hade feber och där gick ännu lite blöjor  
Idag mår hon lite bättre, hon har varit vädigt trött idag men tror det är för dessa dagar hon varit sjuk!
Nu är det hennes pappas tur att vara dålig. Så jäkla trist! Jag vill verkligen inte bli dålig och nu när han är det så känns det som att jag oxå kommer att bli det. Så det är bara att invänta skiten!


Tog lite kort på finaste tjejen idag. Bjuder på några stycken =)



   

Finaste Mira

Så sjukt söt min lilla sessa


         

                Inte lika kul nu längre :P                                Hm, ni ser själva vad hon gör på denna bild ;)

 
Hoppas inte ni tröttnat på min blogg, vet om att jag är slarvig med att uppdatera men så blir det ibland.
Det blev kanske lite många bilder men men!


Nu kallar sängen.
God natt på er alla =)

Av Charlotte Andersson - 15 april 2012 22:26


Idag blir Mira 4 månader. Älskar min lilla flicka mer än någon annat.
Tiden har gått så fort och hon har blivit så stor (men ändå så liten)
Nu har hon fått smaka lite burkmat och det gillas och hon har fått smaka vatten men det går sådär med det. Hon vill bara sitta upp hela tiden men eftersom att hon är så liten fortfarande så är det inte bra för hennes lilla rygg om hon sitter för mycket. Men det är roligast att sitta upp och även stå upp...
Helst så ska man prata med henne HELA tiden för när hon inte får uppmärksamhet så blir hon sur  
Vårt lilla charmtroll är vad hon är <3

Massa kärlek till finaste tjejen <3


 

Finaste Mira bara någon timme gammal <3

  Mira 4 månader <3

Av Charlotte Andersson - 9 april 2012 18:23


Eftersom att det var ett tag sen jag skrev här så tänkte jag att istället för att skriva allt som hänt så lägger jag in bilder så ni kan se istället  


      

             

                


31/3-2012 är en dag jag alltid kommer att minnasÄlskar min fina familj

Ovido - Quiz & Flashcards