Alla inlägg under mars 2012

Av Charlotte Andersson - 22 mars 2012 22:39


Bilderna jag lovade kommer här =)


 

Mys fötter

 

Min fina tjej

     

Älskar detta leende


Prosit   


   

Kusinerna Mia och Mira




   

Resultatet på när kusin Mia håller på Miras huvud   

  Så Söta så :0)


Där var lite bilder från den 19/3-2012

Av Charlotte Andersson - 21 mars 2012 22:13


Då var denna dagen snart slut och den avslutar jag på soffan ett tag till.
Det blev lite glass och varma jordgubbar ikväl, vilket vi skulle hålla oss borta
ifrån men nu är det slut så nu kan vi inte äta mer så det är ju skönt de!
Idag har jag tvättat lite och fixat här hemma. Har tvättat av vagnen som vi ska sälja
så om där är någon som ringer på det av intresse så är den ren och fin när de kommer och kollar på den och eventuellt köper den =)
Sen blev det en runda till Bårslöv ikväll för att fixa det sista med nya bilen. Vi har skaffat oss en större bil. Inte vilken bil som helst utan VOLVO och det tycker vi om :0)
Kommer helt klart att sakna vår lilla "leksaksbil" men ändå så är det så skönt att bli av med den! Väl i Bårslöv så bestämde jag mig för att ta en promenad med den nya vagnen vi köpte igår. Så då ringde jag till en vän till mig och träffade henne och sen gick vi till min kusin och sa hej... Det var så kul att träffa Chiesan igen! Vi gick på samma skola för några år sedan och träffade på varandra en kort runda på HBG festivalen förra året.
Verkligen kul att träffa henne.
Sen blev vi bjudna på kött sås och potatis hos svärföräldrarna. Mycket gott var det :0)


I måndags så fyllde min svärmor år så det blev lite kalas för henne. Men innen vi åkte ditt så träffade jag min kära svägerska. Det blev det en runda till IKEA, FAMILIA och FLOWERTEAM sen hem till dom under dagen. Då passade vi på att ta fina kort på Mira när hon var på sitt bästa humör och sen när hennes fina kusin Mia vaknat så tog vi på de båda :0)


Älskar verkligen min dotter så otroligt mycketLägger ut lite bilder när jag fått de så ni får se hur fin hon är min lilla tjej =) Och även se hur söt hennes kusin är :0)


Nej nu kallar sängen.
Natti Natti

Av Charlotte Andersson - 18 mars 2012 22:31


Ojoj här är vi på semester fortfarande enligt vad som står här ;) Här helt enkelt inte varit så bra på att uppdatera mig. Kan inte direkt säga att jag inte haft tid för det har där varit men när jag väl haft tid till det så har jag varit för trött eller helt enkelt inte kännt för att skriva...
Men nu när jag sitter här i soffan och kollar på Big Brother så kände jag att det var på tiden att jag tog mig tid till att skriva lite.!. Det har ju gått rätt så lång tid sen jag skrev.
Den 3/3 var det kalas dax för lilla Benjamin som fyllde 1år (den 7) Det var mycket trevligt och mycket god mat och fika :) Benni fick många leksaker som han tyckte mycket om och det han fick av oss verkade väldigt uppskattat så det var kul att se.
Dagen efter var det dag för ett nytt kalas, min fina systerdotter Josefine fyllde 6år (22/2) så det blev en runda till Staffastorp för lite firande där. Det är inte varje dag man åker dit då det är en bra bit att åka. Det var verkligen kul att få träffa syster min och henner familj...


Den 5/3 var det dags för Dopsamtal. Så overkligt att sitta och prata om vilka psalmer osv till MITT barns dop.  Har fortfarande svårt att förstå att jag har fått ett barn, en egen liten dotter som jag älskar så otroligt mycket... Den präst som får den stora äran att döpa vår lilla tjej är Erika som var präst när jag konfirmerade mig och som jag har kännt under typ 6-7år så det är super skoj =)
 
Den 9/3 så var det ingen vanlig dag för det var min lillasyster Agnes födelsedag. Kändes lite konstigt att inte kunna träffa henne då de flyttat. Känner mig jätte dum oxå för jag glömde såklart att ringa och gratulera den lilla sötnosen   

 

(Min fina lilla lillasyster som jag älskar så mycket, snart ses vi igen


12/3 blev det en heldag i Hyllinge hos underbara familjen Everholt/Mathiasson. Hade en riktigt mysig dag 13/3 blev den en tur till ULLARED med Thess och Bodil :0) Vi älskar att åka dit och gå där och glo ;) Skulle hitta en klänning till mig som jag ska ha på dopet och det gjorde jag, sen blev det lite andra saker som behövdes. Var absolut bara det som verkligen behövdes som inhandlades.!. Väl där så träffade jag min kära kusin, blev helt chockad när han stod där framför mig där liksom... Men kul var det :)
Även så stötte vi på Ola-Conny och Morgan (hihi)
Bjuder här på en bild från det
 


Torsdagen den 15 mars så blev vår finaste lilla flicka 3 hela månader. Tänk 3 månader har gått sen hon kom till världen. Den bästa dagen i mitt liv var den 15 December då du kom till världen finaste Mira  
 
( 3 månader och hon sitter i denna stol, älskar min fina dotter )
 
( Finaste solstrålen ever )
Och den 16/3 så var det dags att gå till BVC för att kolla lite längd vikt och även få två sprutor. Vikten stannade på 6505g och längden på 62cm. Nr hon fick sprutorna så blev hon såklart jätte ledsen och det gjorde så sjukt ont i mitt hjärta. Där sitter hon i mitt knä och jag fick inte trösta henne förens hon var helt klar med båda sprutorna. Och hon var inte direkt snabb med den andra. Lite feber fick hon efter dessa så vi har haft en gnällig, trött liten tjej som även varit extra gosig de senaste dagarna.
Igår firade vi finaste svägerskan Therese Anderssons födelsedag. Hon blir idag 25år så det fick firas igår :D Hade en super trevlig kväll med mycket god mat och tilltugg. Hade dock en tjej som var gnälligare än vanligt med feber och lite ljud känslig (vilket hon inte brukar vara) Men efter ett tag så kom hon till ro och sov några timmar och vaknade men ett gott humör UTAN feber.!.


 
Stort Grattis Thess på din dag, hoppas du har haft en bra dag idag.!.


Då har jag uppdaterat min senaste tid, nu är det dag för mig att sova. Prinsessan våran har sovit sen 1½ timme tillbaka. GOD NATT PÅ ER

Ovido - Quiz & Flashcards