Alla inlägg under december 2012

Av Charlotte Andersson - 1 december 2012 15:59


Efter två dagars väntan så började jag mer och mer känna mig säker på att jag var gravid.
Den 27 Augusti gick jag ner till Apoteket för att köpa mig ett gravtest för att få slut på alla tankarna som var i mitt huvud. När jag väntade på svaret så var jag så nervös, och när där kom ett svaaaagt sträck i den ruta som vissar att man är gravid blev jag lite fundersam och tänkte att de nog inte stämmde.
Jag bestämde mig för att ta ett nytt test på tisdagen (28/8) och där var de ingen tveckan.
Där var nästan ett PLUS innan jag hade blivit klar. Jag blev självklart jätte glad om de nu var så att vi skulle få en till liten bebis. Men samtidigt så kom där mycket tankar och funderingar om saker. Både positiva och negativa.
Denna graviditet har inte varit planerad men jag kan säga att jag är RIKTIGT GLAD över den och detta barn är lika välkommet som Mira varit.
Vi kom överens om att vi skulle hålla det för oss själva så länge vi kunde men i vecka 10-11 så mådde jag så illa så då kom vi fram till att vi skulle berätta det för de vi träffa ganska mycket då jag inte kunde dölja hur jag mådde. Men det var mer lagom att berätta det då. Vi berättade det för Niklas familj och för min familj sen var där inte många som visste något förens nu i veckan.
Så vår älskade lilla Mira ska bli storasyster. Det känns jätte konstigt men ska bli JÄTTTE kul =)
Bebisen är beräknad att komma den 4 Maj 2013 Hoppas dock att den kommer någon dag innan beräknat som Mira gjorde för gå över vill jag INTE.
Slapp jag göra det med den första så kan jag lika bra slippa det nu mer ;)
Sen så hade det varit trevligare om man var hemma dagen då min man fyller år vilket han gör den 6 Maj!
Men det återstår att se hur det blir med de....


Vi var på ultraljud den i Onsdags (28/11-2012) och där fick vi se en frisk liten bebis som var väldigt sprallig =)
Och vi fick veta till 80-90% vad de kan vara för kön men vi kom fram till att inte gå ut med de än så vi får se när vi väljer att göra de om vi nu gör det ;)



 
      Älskade bebisen <3



Av Charlotte Andersson - 1 december 2012 15:03


Det här med blogg är kanske inget för mig då jag inte är så bra på att uppdatera mig. Men det är ju kul att gå tillbaka och läsa de man skrivit och se hur dottern vår har utvecklats =)
Nu blir hon snart 1år (om exakt 14 dagar) och det känns helt sjukt att de redan gått ett år sen hon föddes. Men det är helt klart de bästa året i mitt liv.
Hon har temprament den lilla tjejen, hon vet vad hon vill och inte vill. Hon har lärt sig att gå utan att hålla i sig men det är dock inte så långt hon går innan hon sätter sig och kryper istället men bara på de senaste dagarna så ser man att hon går mer och mer och hon gillar det =) Hon älskar att göra saker hon inte får göra, det är ju så kul när mamma/pappa kommer och säger till och skäller lite :P
Hon är som vanligt alltid lika glad. Det kan gnällas men mest är det när hon är övertrött eller är sjuk vilket hon varit väldigt mycket den senaste tiden. Nu i torsdags så var vi hos läkaren med både utslag och så passade vi på att få kollat hennes hals och öron då hon var jätte förkylld. Det vissade sig vara öroninflammation på höger öra och så var hon röd i halsen så de var inte så konstigt att hon hade feber och var gnällig. Det fick bli penicillinkur för hennes del och jag kan nog säga som så att efter flera dagars feber och gnällande så har hon nu blivit av med febern och är inte alls lika gnällig. så det känns skönt att de gått åt rätt håll.
Nu hoppas vi på att hon kan hålla sig frisk en tid fram över. Är trött på alla dessa sjukdomar nu ;)


 

Att sitta i Lära-Gå-Vagnen är skoj =)

 

Finaste Tjejen


Under denna tid som jag inte uppdaterat mig här så har jag blivit moster åt en söt liten Lovisa som såg dagens ljus den 3/11-12 på vår lillasysters födelsedag
När Lovisa var 3 dagar gammal så fick jag äntligen träffa henne =)


 

Lovisa mosters sötnos <3
 
Finaste familjen Jonsson <3


De var en liten uppdatering. Ska göra mitt bästa med att uppdatera oftare ;)
Kramisar till er

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards