Alla inlägg under oktober 2012

Av Charlotte Andersson - 12 oktober 2012 09:10


Igår tog Mira 3 steg helt själv. När jag såg det så blev jag helt mållös. Stod med min mobil och tänkte att jag skulle filma det men jag kunde inte, eller asså jag kunde men ändå inte för jag var helt chokad när jag såg det. Det gick så fort men ändå inte.
Jag blev sååå glad när jag såg det iallafall <3
Mammas "lilla" flicka börjar bli stor nu ju. Älskar att se hur hon utvecklas för var dag som går


 


Igår var vi hos läkaren i Ängelholm med Mira för att se om det är Astma hon har och det är något form av astma. Så hon ska andas i en sån mask 1 gång om dagen och vid behov fick hon en annan sort. Den andra sorten som är vid behov är mer när hon är förkyld och den andra hon tar var dag inte hjälper. Hon är såå duktig när man tar den på henne, så det är skönt =)
Efter det så tog vi en tripp till en annan del av sjukhuset för att hälsa på lite personal som jag hade när jag låg där. Det var super trevligt att komma dit och visa upp fina Mira och dom bara älskade henne. De gick runt med henne och hon kröp runder själv och efter kom de ;)
Och det bästa av allt var ju att Bästa Gun jobbade
Efter att vi varit där ett tag så kom min älskade man och hämtade upp oss och så åkte vi inom en djuraffär där han köpte lite nya fiskar, jag satt kvar i bilen med en sovande Mira då hon blev väckt på sjukhuset ;) Efter fisk köpet så åkte vi hemåt, på vägen så åt vi lite och sen så körde vi och hämtade upp Johanna oxå så hon slapp stå och vänta på bussen till Åstorp...
Hon följde med hem till oss ett tag.
Vi skulle gå och hämta mat till henne och då passade vi på att gå inom Apoteket för jag skulle hämta medicin till Mira. Och det blev dyrare än jag tänkte mig. Med hennes två astma "tuber" och lite piller till mig så blev det 451:-!!
Jaja kosta vad de kosta vill bara vår underbara tjej får det bra och i detta fall då hennes andning..


Idag blir det att TVÄTTA lite och sen tänkte jag även gå ut en sväng i det härliga vädret.
Hoppas på att vi kan hitta på något trevligt när mannen slutat idag.
Ha nu en bra dag på er där ute =)

Av Charlotte Andersson - 8 oktober 2012 09:55


Inser nu att det var riktigt längesen jag uppdaterade min blogg vilket är lite synd.
Kan ju inte direkt säga att jag inte haft något att skriva om då där finns massor att skriva om!

Mira bara växer och växer, hon blir snart 10 månader och är mer vild än tam :)
Hon ställer sig upp mot allt och med hjälp av möblerna så går hon omkring, hon är alltid lika glad vårt lilla busfrö. Hon har flyttat över till eget rum nu för någon månad sen och det har gått ganska så bra. Vissa nätter sover hon hela natten och andra dagar vaknar hon och är vaken någon timme. Vissa gånger går jag bara in och ger henne nappen så somnar hon om igen. Förstår inte hur det kan vara så att hon sover så bra vissa dagar och andra inte.!.
Man kan ju inte mer än hoppas på att det blir bättre med tiden.
Hon älskar att leka med sina leksaker och verkligen älskar alla barn på babycafet så får bli att gå/åka ditt fler gånger :)
Hon har fått tre tänder och en fjärde är påväg, tiden går verkligen såå fort....

Jaja nog om det, för någon vecka sen så fick vi trevligt besök från Bollnäs. Det var pappa/morfar/svärfar med familj som kom ner. Vilket var super mysigt.
Det var jätte skönt att äntligen få träffa mina underbara småsyskon som man nu inte träffar så mycket. Det var såklart skönt att träffa pappa och milla med men syskonen är ändå något extra
Nästa gång jag får träffa dom blir eventuellt någon gång i November när vi åker upp och hälsar på. (LÄNGTAR)
Om vi ska upp så blir det efter att vi  varit i Ullared och ditt ska vi den 10/11 och ska sova där i en stuga en natt. Ska bli så kul, vi som ska åka är Jag Niklas Micke Sandra och Johanna så det kommer att bli super skoj! Inte var gång men får två dagar där liksom och älskar man Ullared så är detta sååå kul!
Blir att handla lite till syrran som vi kan ta med upp när vi såfall ska upp. Och det bästa av allt är att jag då ska få träffa bebisen som då kommer att vara född :)  Längtar som en tok!
Det kommer även bli att vi ska träffa familjen Sjöberg (pappa och dom) och så ska vi ävet träffa Bästa Liselotte med familj :0)

 

Så här glad blir Mira när man tar kort på henne numera ;)

 
En trött tjej vid matbordet


 

Mammas tjej <3


En liten uppdatering var detta, ska försöka att inte dröja så långt mellan gångerna jag uppdaterar :)
Ha det så bra på er alla

Skapa flashcards