Direktlänk till inlägg 1 december 2012

Då var det dags igen =)

Av Charlotte Andersson - 1 december 2012 15:59


Efter två dagars väntan så började jag mer och mer känna mig säker på att jag var gravid.
Den 27 Augusti gick jag ner till Apoteket för att köpa mig ett gravtest för att få slut på alla tankarna som var i mitt huvud. När jag väntade på svaret så var jag så nervös, och när där kom ett svaaaagt sträck i den ruta som vissar att man är gravid blev jag lite fundersam och tänkte att de nog inte stämmde.
Jag bestämde mig för att ta ett nytt test på tisdagen (28/8) och där var de ingen tveckan.
Där var nästan ett PLUS innan jag hade blivit klar. Jag blev självklart jätte glad om de nu var så att vi skulle få en till liten bebis. Men samtidigt så kom där mycket tankar och funderingar om saker. Både positiva och negativa.
Denna graviditet har inte varit planerad men jag kan säga att jag är RIKTIGT GLAD över den och detta barn är lika välkommet som Mira varit.
Vi kom överens om att vi skulle hålla det för oss själva så länge vi kunde men i vecka 10-11 så mådde jag så illa så då kom vi fram till att vi skulle berätta det för de vi träffa ganska mycket då jag inte kunde dölja hur jag mådde. Men det var mer lagom att berätta det då. Vi berättade det för Niklas familj och för min familj sen var där inte många som visste något förens nu i veckan.
Så vår älskade lilla Mira ska bli storasyster. Det känns jätte konstigt men ska bli JÄTTTE kul =)
Bebisen är beräknad att komma den 4 Maj 2013 Hoppas dock att den kommer någon dag innan beräknat som Mira gjorde för gå över vill jag INTE.
Slapp jag göra det med den första så kan jag lika bra slippa det nu mer ;)
Sen så hade det varit trevligare om man var hemma dagen då min man fyller år vilket han gör den 6 Maj!
Men det återstår att se hur det blir med de....


Vi var på ultraljud den i Onsdags (28/11-2012) och där fick vi se en frisk liten bebis som var väldigt sprallig =)
Och vi fick veta till 80-90% vad de kan vara för kön men vi kom fram till att inte gå ut med de än så vi får se när vi väljer att göra de om vi nu gör det ;)



 
      Älskade bebisen <3



 
 
Ingen bild

mannen

22 oktober 2014 15:13

snart 2 år sen ett inlägg, bra älskling :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte Andersson - 1 december 2012 15:03

Det här med blogg är kanske inget för mig då jag inte är så bra på att uppdatera mig. Men det är ju kul att gå tillbaka och läsa de man skrivit och se hur dottern vår har utvecklats =) Nu blir hon snart 1år (om exakt 14 dagar) och det känns helt s...

Av Charlotte Andersson - 12 oktober 2012 09:10


Igår tog Mira 3 steg helt själv. När jag såg det så blev jag helt mållös. Stod med min mobil och tänkte att jag skulle filma det men jag kunde inte, eller asså jag kunde men ändå inte för jag var helt chokad när jag såg det. Det gick så fort men ändå...

Av Charlotte Andersson - 8 oktober 2012 09:55

Inser nu att det var riktigt längesen jag uppdaterade min blogg vilket är lite synd. Kan ju inte direkt säga att jag inte haft något att skriva om då där finns massor att skriva om! Mira bara växer och växer, hon blir snart 10 månader och är mer...

Av Charlotte Andersson - 24 juli 2012 21:46

Det blev att vi åkte till svärföräldrarna för att bada i deras stora pool. Det var riktigt skönt att äntligen kunna bada. Solade inte direkt men efter att ha gått i bikiniöverdel och shorts typ halva dagen så har fru Andersson bränt sig ;) Men det gö...

Av Charlotte Andersson - 24 juli 2012 09:02

Jaha då var det dags att gå upp. Har legat kvar i sängen i över en timme och busat med vårt lilla busfrö. Hon vaknade som vanligt super glad idag och jag bara älskar det =) Ser att solen har hittat fram och det verkar som att denna dag kommer att b...

Ovido - Quiz & Flashcards