Alla inlägg under maj 2011

Av Charlotte Andersson - 23 maj 2011 19:14


Hej hej på er alla!

Nu var det ett tag sen jag skrev i min blogg, där har varit annat ivägen så har inte haft tid eller ork till att skriva här... Men nu tänkte jag skriva av mig lite men vet dck inte vad jag ska börja med?!

Livet rullar på, jag och killen min har det bra och funderar på att flytta till en lägenhet där det inte finns så många trappor utan hiss för det kommer att bli lite jobbigt att dra upp vagnen var varannan dag när det väl är dags. Funderar på att sälja denna fina lägenhet och bo i något litet tills vi hittar något vi kan tänka oss att flytta till. Vi vill helst flytta till en lägenhet med lite trädgård (men inte för stor ;D)  Helst skulle jag vilja detta innan vår lilla bebis kommer så där finns gott om tid.

Det kommer bli några vänder till tippen med skit som vi måste göra oss av med, men när det blir får vi se...


Min graviditet går bra är i vecka 11(10+4) och ska på inskrivning nu på torsdag :0) Spännande är det och det är inte klokt vad jag längtar tills vi ska på ultraljud. Mitt illamående har inte släppt helt men mår inte så illa hela tiden som jag gjorde tidigare. Det händer att jag mår illa var dag men det är mest om jag inte äter regelbundet. Skulle vilja göra ett ultraljud nu för att se att där är något och för att se m där är mer än en ;0) men jag får vänta tills det blir i Juli. och det jag hoppas på är att vi har varit på det innan vi åker upp till Bollnäs den 21/7 så att jag kan berätta för familj och andra som står mig nära där uppe vad som ligger i min mage.


Sen har det hänt lite tråkigheter oxå, något som jag ALDRIG trodde jag skulle vara med om. Jag har förlorat en som stod mig nära, vi umgicks inte men vi har ändå känt varandra i ca 8år. Marcus va som en bror för mig och det känns så sjukt overkliget. Han var med i en Mc-olycka och klarade sig inte :'( Det känns som en ända stor mardröm, kan inte vakna ur den... Men jag/vi måste föröka förstå att det har hänt och att vi inte kommer att få vår älskade Marcus tillbaka. Han kommer ALLTID att finns med oss, vaka över sin familj och över hans vänner. Allt gick så snabbt, plötsligt var han bara borta från oss...

Vill inte att det ska vara så, när jag såg dig sist var du glad som vanligt men jag hann inte säga hej för vi åkte förbi med bilen så hastigt. Det var sista gången jag såg dig i detta livet men vi kommer att träffas igen, fast i Nangijala <3

Så det blir att gå på begravning på fredag 28/5 och ta förväl av dig på riktigt.

R.I.P Marcus


Tänker på dig Marcus när jag hör denna låten: http://www.youtube.com/watch?v=mpCRj-pOR3o



Nu blir det inte med i detta inlägget. Vill dock säga till er som läser min blogg,

ta vara på de ni har omkring er, plötsligt händer det som man brukar säga...


Hejdå!

Av Charlotte Andersson - 10 maj 2011 08:36


Det var ett tag sen jag skrev här, har inte direkt haft ork eller tid till att sitta här och skriva. Sen vet jag inte om jag haft så mycket att skriva om.

I fredags så fyllde min älskling 27år och i lördags blev det kalas för båda han och hans far (min svärfar) som fyllde år i söndags. Super trevligt kalas med mycket trevligt folk =) Fick träffa vissa i släkten som jag ALDRIG träffat förut...

Där var några som inte viste om att jag och Niklas ska få bebis så han passade på att säga det då, vi skulle inte säga något men han kunde inte bevara hemligheten längre. Nu vet dom och dom blev glada för vår skull :0)

Som jag skrivit i tidigare inlägg så har jag varit jätte förkyld och det har inte släppt än, dock har det blivit bättre men inte helt bra än. Jobbigt att vara dålig men det blir alla nån gång!

Om mitt illamående så har det faktiskt blivit bättre, sen i söndags så har det inte varit så farligt som innan. Det har varit någon enstaka gång om det gått för lång tid mellan måltiderna som jag börjat må lite illa men annars är det så gott som BORTA :D Skönt är det för det gör ju att jag kan göra mer för innan när det var som värst så orkade jag inte göra så mycket utan låg mest hemma på min lediga tid och vilade. Nu är jag i vecka 9(8+5) Tiden den går ändå ganska fort, ju mindre jag tänker på att jag verkligen är gravid och allt vad det innebär ju fortare går tiden. Men det är svårt att tänka på annat nu när man verkligen är gravid, när man har ett litet liv där inne som växer och har sig. Nu är det inte långt kvar tills den 26/5 då det är dags för inskrivning :0) ch sen kommer veckrna gå fort...

Ska vara i hyllinge i typ 2 veckor och passa hund och hus i Juni och då kommer tiden att gå fort (hoppas jag) ;o) Sen är det nästan JULI och då blir det ultraljud och Bröllop.!.


Idag är det ingen vanlig dag för det är Mias (min svägerskas dotter) födelsedag. Hon fyller hela 1år idag :0) Grattis Grattis.

På lördag blir det 1års kalas, det var ett tag sen man var på de ;0)


Nu ska jag gå upp och göra lite nytta. Kram på er alla som hittat in till min blogg

Av Charlotte Andersson - 4 maj 2011 22:42


Är fortfarande förkyld och det är så sjukt tråkigt. Ont i öronen har jag och hör typ inget och halsen gör lite små ont och näsan rinner men dock inte lika mycket längre.

Hoppas på att bli av med denna förkylningen för den går mig på nerverna. Jag mår illa i vanliga fall för graviditeten men hostan gör det INTE bättre vill jag lova. Så fort jag hostar så klöks jag...

Och inte nog med denna jäkla förkylning så har jag blivit TJOCK och det är INTE för att där är en bebis i min mage utan för att jag inte varit så nyttig och så blev det så efter medicinen jag gick på... Och nu kan jag inte banta eftersom det kan vara farligt för lilla bebisen. så jag får helt enket sluta äta skräpmat och annat skräp som gör att jag går upp i vikt.

Ska nu därför ut och gå minst 3 dagar i veckan och äta bättre mat :D

Det är inte de att jag inte vill gå upp i vikt nu när jag är gravid men innan jag blev det så har jag gått upp mer än 10 kilo och det är lite surt.


Det blev ett litet inlägg så på kvällen. nu ska jag snart gå och lägga mig.

God natt <3

Av Charlotte Andersson - 2 maj 2011 22:42


Då har man fått en riktig förkylning, näsan bara rinner och lite små hosta. Känner även att det är tungt på något sätt under ögoen. Lite tråkigt nu att man blivit förkyld men det är väl för att man gått från varma kläder till lättare kläder för att solen har tittat fram. Man lär sig aldrig att man inte ska lägga de varma kläderna för tidigt, samma sak VARJE år :P Annars är det rätt lugnt.

Mår en aning illa nu men det är ingen fara, är i vecka 8 (7+4) nu och det känns bra.

Längtar som en tok tills det börjar synas och tills jag gått över halva tiden :0)


Idag har det inte varit en så där jätte bra dag, det ända som varit bra var när vi åkte till svägerskan och hälsa på henne med familj. Lite prat och mys med lilla Mia :0)

Annars har Niklas min underbara kille legat hemma hela dagen för att han har iscias och har JÄTTTTE ont :( och jag har efter en kort skoldag bara legat i sängen oxå för jag varit super trött och mått sådär efter denna jäkla förkylningen.


Älskar Min Niklas över allt annat och är så glad att jag har honom <3

Tänk att vi JAG och HAN ska bli en RIKTIG familj med en liten BEBIS och allt :0) Känns overkligt men är så sjukt glad över detta :D


Nu blir det att sova så kanske förkylningen försvunnit tills imorgon om man har tur ;0) Natti Natti

Ovido - Quiz & Flashcards