Alla inlägg under juli 2012

Av Charlotte Andersson - 24 juli 2012 21:46

Det blev att vi åkte till svärföräldrarna för att bada i deras stora pool. Det var riktigt skönt att äntligen kunna bada. Solade inte direkt men efter att ha gått i bikiniöverdel och shorts typ halva dagen så har fru Andersson bränt sig ;) Men det gör inget att man fått lite färg efter denna dagen. Efter att vi varit där ett tag så kom Thess Thomas och Mia dit och umgicks med oss. Det blev att vi stannade längre än tänkt så när svärföräldrarna kommit hem blev det grillat :0) Har haft en toppen dag.

Av Charlotte Andersson - 24 juli 2012 09:02

Jaha då var det dags att gå upp. Har legat kvar i sängen i över en timme och busat med vårt lilla busfrö. Hon vaknade som vanligt super glad idag och jag bara älskar det =)
Ser att solen har hittat fram och det verkar som att denna dag kommer att bli varm. Vad jag kan se så är det 27grader i solen så varmt kan man ju lungt säga att det kommer att bli ;0)
Får se om man hittar till stranden eller någon pool idag, det hade verkligen varit skönt att bada när det är så fint väder... Ni får ha en bra dag allihopa :)

mys med busMira

Av Charlotte Andersson - 23 juli 2012 12:19


Kärleken till mitt älskade barn är obeskrivlig.
Att kunna älska ett så litet liv är otroligt.
Tänk att efter att ha längtat så länge efter ett barn så fick jag äntligen min efterlängtade dotter med en man som jag älskar så förbaskat mycket

Mira sprider så mycket glädje omkring sig, jag har aldrig sett ett barn som alltid är så glad.
Det spelar ingen roll om hon precis vaknat eller om hon är trött för ett skratt får man alltid fram. Hon är så otroligt söt och go på alla sätt.
Hon sitter på golvet och leker med sina leksaker tills hon inte "orkar" mer och då (kastar) hon sig bak och slår i huvudet och gråter då en skvätt och då kommer såklart mamma eller pappa och tröstar, så fort hon kommit upp i ens famn så blir hon glad igen.
Hon ÄLSKAR att springa runt i sin gåstol, den som uppfann denna sak är guld värd ;0)
Men man får se upp för hon når helt plötsligt allt när hon går/står i den.
Hon rullar runt för fullt på golvet och har under en längre tid bara tagit sig bakåt men igår så tog hon sig framåt så nu kan hon de oxå =)
Jag är så stolt över vårt lilla charmtoll så de finns inte. Att få vara med henne varje dag och se hur hon utvecklas är så fantastiskt

Jag är så glad för att jag träffade min underbara Niklas den natten för 2år sen.
Att det blev han och jag, att jag flyttade in till honom, att vi förlovade oss och att vi fick vår älskade Mira och självklart att vi gifte oss Inget har kommit imellan oss och det kommer jag inte att tillåta heller.
Inget kan/får komme emellan min fina familj

 

Familjen Andersson

 

Vår lilla älskling

 

Mina hjärtan som jag älskar såå mycket

Av Charlotte Andersson - 23 juli 2012 10:45

Första gången jag provar på att göra en uppdatering via mobilen.


Har inte brytt mig om att skriva här på ett tag, har haft annat för mig. Vi har haft det super mysigt nu med alla våra kära gäster. Kära Liselotte kom i söndags och stannade till onsdagen. Vädret var inte så bra men det blev en runda inne i stan och sen blev det Väla och hembygdsparken.
Tack för trevligt sällskap Liselotte, och även Cila och Tomas. I söndags den 15/7 så blev Mira vår älskling 7 månader. Tiden har verkligen gått fort men som vi njuter
av att få vara med henne



Av Charlotte Andersson - 14 juli 2012 10:11


Det var hemskt vad tiden den går mellan gångerna jag uppdaterar bloggen.
Nu har jag haft lite annat att göra då vi har varit iväg ganska så mycket, våra kära gäster har ju varit här typ en vecka och ska vara här tills på Måndag.

Det började med att de kom i fredags (6/7) och då blev det massor av tacomys och en massa skit snack. Sen var det ÄNTLIGEN dags för en resa till ULLARED. Vi tog rekord denna gången, vi var där i 7½ timme men det var för att syrran och Tomas tog sin lilla tid i början ;)
Men det var trevligt att gå omkring där, vet att jag sagt det förut men säger det igen, jag älskar ju att gå i ullared oavsett om jag ska handla en massa eller ej. Helt klart bäst att gå där när man ska ha en massa som denna gången  :0)
Meningen var väl inte att vi skulle ha sådär mycket som det slutade med och budgeten vi sa sprack ganska så kraftigt, men vi ångrar inget som kom med oss hem :)
Denna gången var det mannen min som plockade på sig en hel del saker så jag slipper att få höra att JAG tagit förmycket ;)
Söndagen blev en TA-DET-LUGNT-DAG! Vi hade ont i hela kroppen efter gårdagens shopping.
I måndags så åkte vi ut till Bårslöv för ett litet dopp i poolen och efter att vi badat klart så kom svägerskan Thess och Mia oxå dit. Jag Thess och Mira åkte sen iväg och plockade jordgubbar medans Mia och Niklas var hemma och lagade mat.
Första gången jag varit med och ploackat gubbar, det var ganska så trevligt om jag får säga mitt. Lite ont i benen av att sitta på huk hela tiden bara men det var riktigt gott att käka gubbar medans vi plockade på oss 10 liter och betalade ENDAST 120kr!

I Tisdags så blev typ inget som vi tänkt oss, vi skulle ha kommit iväg på förmiddagen för att hinna med allt men istället så kom vi iväg vid typ 14...
Åkte till väla och IKEA vilket var planerat men skulle varit tidigare, sen åkte vi hem till bror för en underbar middag som oxå var planerat men sen skulle vi åkt/gått till KuliJuli med annat sällskap men efter som att vädret var som de var (några timmar innan för när klockan var 19 så regnade det minsann inte) Då bestämde vi att vi skulle åka hem till de istället som vi skulle ha träffat men så blev klockan mycket och det blev inte så heller. Tråkigt att det blev som de blev men fanns inte mycket att göra åt!
Hela Onsdagen var fullbokad den med, vi skulle lika där kommit iväg tidigare men det blev inte så av en viss anledning som vi inte kunde ändra på, åkte till Mamma och hälsade på någon timme sen åkte vi vidare till storasyster Sofie. Där blev det Flygande Jakob som vart riktigt gott =)
Torsdag blev en slappedag, blev en liten runda på Familia men sen åkte vi hem och gjorde inget!
Igår så var vi iväg och träffade Kära Mormor och det blev även ett litet besök hos vår kära Moster och kusiner. Mycket trevligt var det. Sen blev det en liten runda på Väla sen hem och äta riktigt god mat :)

Idag ska vi ta det lugnt och jag ska mysa med min fina dotter extra mycket. Ska idag för första vara iväg utan henne några timmar då vi ska på 20års fest.
Finaste syster Cecilia ska passa henne och eftersom att jag vet om att Mira trivs i hennes tillvaro så är jag inte så orolig.
Känns dock konstigt bara tanken att jag ska åka iväg utan henne men det ska ändå bli skönt på
ett sätt.

Bilder från veckan är i ett tidigare inlägg.

Av Charlotte Andersson - 14 juli 2012 09:29


 

Plaskar i baljan

 

Bada är kul :D

 

Mammas finaste <3

 

Mamma och dotter mys <3

 

My love <3


 

Far och Dotter <3

 

Syster Cecilia och Grodan (i magen)

 

Vårt Charmtroll

 

Kära bror Dennis

                                                          Tomas

  

Uno My Marie och lilla Mira

 

Mira och Marie

 

Mamma Christel

 

Cecilia och Moa

    

Mira och My

 

Storasyster Sofie

 

Mira och Cecilia

 

Sötnosen min <3

Skapa flashcards