Alla inlägg under maj 2012

Av Charlotte Andersson - 15 maj 2012 16:41


Idag blir finaste Mira 5 månader :0)

Tiden går verkligen så fort men jag njuter av att vara mamma till denna underbara tjej.
Kan fortfarande inte förstå att hon är MIN dotter, att jag har haft henne i 9 månader i min mage och allt det dära!
Helt jäkla underbart är vad det är...


 


- Väger 7420g och är 66 cm lång


- Har stl 68 i kläder


- Stl 3 i pampers blöjor


- Inga tänder än så länge men känns som att det är påväg ;)


- Börjat smaka lite gröt och annan mat och det gillas :)


- Tycker om att ligga på golvet och leka med sina leksaker.


- Rullar från rygg till mage och har även hänt att hon rullat från mage till rygg men det händer inte allt för ofta ;)


- Kan ligga  längre stunder på magen utan att bli arg.


- Allt mer vaken om dagarna


- Älskar att mysa med sin mamma och pappa


- Väldigt nyfiken och vill åt allt som kommer i hennes väg


 


Hon är det finaste vi vet

Mamma och pappas lilla älskling

Av Charlotte Andersson - 13 maj 2012 19:22


Måste bara säga att tiden springer iväg.!. Nu har det nästan gått en månad sen jag uppdaterade sist och jag säger alltid till mig själv när jag väl uppdaterar min blogg att jag inte ska låta det gå så långt mellan gångerna. Men jag får nog sluta med att skriva det då jag inte kan hålla det :P
Sist jag skrev så var Mira magsjuk med det gick ganska fort över men nu har hon varit dålig igen. Hon har varit JÄTTTTE förkyld och fick en sån äcklig hosta så jag ringde doktorn som ville att vi skulle komma in så att de fick kolla henne och då sa det att det var "lätt falsk krupp" och jag tycker att antinge så har man det eller så har man det inte men ändå! Och jag viste inte så mycket om detta men det är då ett virus! Så det var mindre kul att hon skulle behöva blir sjuk igen och få denna jäkla hostan. Den är ännu inte borta, tycker nästan att den är värre vissa dagar! Men det är ju ändå bättre nu än vad det var.
Min kära man har oxå arit dålig, han blev jätte förkyld han oxå men nu är han bättre men fortfarande inte helt hundra.


Om dagarna har jag fullt upp med att njuta av livet som fru och mamma till världens bästa dotter  
Under denna tid jag inte skrivit här så har det varit kalas på olika håll, den 28/4 var det kalas i Staffanstorp för min fina systerson Oliver som fyllt 8 år sen var det dag att fira lilla Mia (miras kusin) på hennes 2års dag. Sen den 6/5 fyllde min älskade man 28år och det firades lite med hans familj och sen var det dags för ännu ett kalas den 8/5 för svärfar som blev 60år, så där har varit några kalas nu på sista tiden.
Sen har vi träffat lite vänner och umgåts med familjen och även varit på marknad osv!


Igår den 12/5 så blev min fina syster Cecilia 26år gamal och tyvär kunde vi inte vara med och fira det men det får vi ta igen en annan gång...


Slänger in lite bilder från denna tid :0)



 

  Vår lilla sjukling

 

Mys med fina tjejen

   

Finklädd för kalas hos kusinen Oliver

 

Jag och min underbara dotter   

  

Mira drar sin far i skägget   

Ovido - Quiz & Flashcards