Direktlänk till inlägg 27 september 2011

Hemma efter en lång dag!

Av Charlotte Andersson - 27 september 2011 21:26


Hemma efter en lång dag!

Som ni redan läst så gick jag upp innan tuppen idag för att åka med min kära älskling till stan. Skulle vara hos barnmorskan kl 07.45 och hungrig som en gris va jag. När jag kommer in där så får jag lämna min citron så jag kunde få den där goda Glukosbelastningen! Den var inte god men ändå godare än förra gången jag drack det. När jag fått i mig detta glas (på 5 minuter) så var det dags för att tömma blåsan och även ta sån sticka sen in till barnmorskan.

Hjärtljuden slog på bra ( tyvär så kan jag inte säga "exakt" vad hjärtljuden låg på då hon sa att de låg på 130-140 )

Men det är ju det ända jag bryr mig om :)

Måttet på magen var 24 sist och nu hade det växt 4cm så alltså är måttet nu 28cm.

De blodprovet som togs 2 timmar senare låg på 6.3 och det var ju bra för det skulle vara under 10 så det var ju bra det med   


Har även fått lite olika tider till Föräldraträffar som jag ska ringa och boka in imorgon. Ser fram emot dessa träffarna faktisktiskt, man har ju lite funderingar krig förlossning osv.

Och så fick jag en ny tid till barnmorskan, så den 17 Okt är det dags igen :0)


Efter att jag varit där så var det bara att fördriva tiden till kl 11 så jag skulle på samtal. och efter det så blev det att träffa Johanna igen då hon var tvungen att gå 09.30 från barnmorskan. Vi gick och väntade på att Sandra skulle komma till stan så att vi kunde äta lunch tillsammans som vi har pratat om hur länge som helst. Det slutade med att vi åt Östens Pärla!

Det var super gott (och man äter alltid för mycket när man äter buffé)

Sen blev det en sväng ut till Väla och gå där en "långrunda"

Vi skulle mest fördriva tiden tills vi skulle ner i ödåkra, på väg ner till stället vi skulle så träffar vi på underbara Jenny och hennes familj och där stod vi och pratade en massa i 30-45 min.

Det var mycket trevligt och ser fram emot att träffa henne/dom snart igen  


JAja nog om denna dagen, va hemma vid 20.30 och är helt slut i hela kroppen och är MEGA trött! Det blir sängen snart så jag kan få sova ut :0)

God natt och sov så gott på er

 
 
Cecilia

Cecilia

28 september 2011 07:40

Skönt att det gick bra iaf..
Spännande med föräldrar utbildning =)

http://cilaotomas.wordpress.com

 
Thess

Thess

28 september 2011 10:45

Så skönt att du tyckte den smakade lite bättre denna gången iaf! Vilken fullspäckad dag du haft!! :D

http://tttthess.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte Andersson - 1 december 2012 15:59


Efter två dagars väntan så började jag mer och mer känna mig säker på att jag var gravid.Den 27 Augusti gick jag ner till Apoteket för att köpa mig ett gravtest för att få slut på alla tankarna som var i mitt huvud. När jag väntade på svaret så va...

Av Charlotte Andersson - 1 december 2012 15:03

Det här med blogg är kanske inget för mig då jag inte är så bra på att uppdatera mig. Men det är ju kul att gå tillbaka och läsa de man skrivit och se hur dottern vår har utvecklats =) Nu blir hon snart 1år (om exakt 14 dagar) och det känns helt s...

Av Charlotte Andersson - 12 oktober 2012 09:10


Igår tog Mira 3 steg helt själv. När jag såg det så blev jag helt mållös. Stod med min mobil och tänkte att jag skulle filma det men jag kunde inte, eller asså jag kunde men ändå inte för jag var helt chokad när jag såg det. Det gick så fort men ändå...

Av Charlotte Andersson - 8 oktober 2012 09:55

Inser nu att det var riktigt längesen jag uppdaterade min blogg vilket är lite synd. Kan ju inte direkt säga att jag inte haft något att skriva om då där finns massor att skriva om! Mira bara växer och växer, hon blir snart 10 månader och är mer...

Av Charlotte Andersson - 24 juli 2012 21:46

Det blev att vi åkte till svärföräldrarna för att bada i deras stora pool. Det var riktigt skönt att äntligen kunna bada. Solade inte direkt men efter att ha gått i bikiniöverdel och shorts typ halva dagen så har fru Andersson bränt sig ;) Men det gö...

Ovido - Quiz & Flashcards