Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Charlotte Andersson - 4 juni 2012 10:28


Det händer inte allt för ofta men nu är det dags  
Jag och Mira åker upp till Bollnäs på fredag, vi bokade tågresan för någon vecka sedan.
Vi ska stanna till den 15 och sen åka ner med pappa/morfar Milla och lillasyster/moster Amanda. De ska till Ullared så min kära man kommer och hämtar oss där.!.
Är inte säker på om vi kommer att handla denna gången men lär nog gå där efter som att lillasyster har sätt fram emot det.
Hon ville att hon jag och Mira skulle gå själva ;)
Anledningen till att vi nog inte kommer att handla denna gång är för att när min syster och hennes man kommer ner i Juli så ska vi åka med dom och då lär det bli STOR SHOPPING för både vår och deras del :0)


Det ska bli så skön att få komma iväg en vecka nu, känner att det kan behövas.
Kommer dock att sakna mig älskade man super mycket


Det är en sak jag har börjat tänka ganska mycket på och det är om amning, jag ammar min lilla dotter och hon är 5½ månad, jag har aldrig kännt att det varit jobbigt mer än de 2 första veckorna men annars inte! Nu har jag börjat känna att det är lite jobbigt då det känns som att andra tycker det är jobbigt att jag fortfarande ammar.!.
Jag tycker inte att hon är för stor för att ammas, men känns som att andra tycker det!
Hon har sen typ 1 månad tillbaka börjat äta gröt varje morgon och äter mat oxå 1 gång om dagen resten ammas, och jag har tänkt att jag bytar ut efter hand!
Men en sak vet jag och det är att jag vill INTE sluta amma nu bara för att andra tycker det.
Varför ska man gemföra hela tiden med hur länge man själv ammat osv?!
Jaja, jag kommer inte att sluta amma (ska försöka att inte bry mig så mycket om vad andra tycker) !!!


Mira vår underbara dotter bara växer och växer, som jag skrev tidigare så är hon 5½ månad och hon springer runt i sin gåstol här hemma och när hon ligger på sin lekmatta så snurrar hon runder och drar sig framåt =)
Det är knappt att man hinner med, men så kul det är att se henne utvecklas  =)


 

Mira

   

Jag med min underbara tjej


Nu får jag gå och ta lilltjejen innan hon har tryckt allt för mycket på pappas förstarkare ;)

Ha en bra dag :)

Ovido - Quiz & Flashcards