Direktlänk till inlägg 12 december 2011

Högt Blodtryck!

Av Charlotte Andersson - 12 december 2011 19:25


Förkyld och trött är vad jag är nu, trodde bara att det skulla vara så att näsan skulle rinna lite
och sen att det skulle försvinna men fel hade jag. Är verkligen DUNDER förkyld, täpt i näsan
och har svårt att andas. Tror inte att det kommer att bli bättre innan lilla bebis kommit ut till oss så jag får helt enkelt stå ut med det.


Ny graviditetsvecka har vi idag, V 40(39+0) så nu är det verkligen inte långt kvar tills vår älskade bebis är här :)
Var hos barnmorskan idag , hon tyckte att det var en aktiv bebis där gömmer sig där inne och jag kan inte mer än att instämma det! Full rulle är där inne och hjärtljuden var uppe i 170 men när lilla Myran "vilade" så låg de på 150 så det var ju bra.
Måttet över magen hade inte växt, de var på 36 för två veckor sen och idag var det typ 36½
och det är väl för att magen börjat sjunka en hel del nu...
Mitt blodtryck var alldeles för högt, låg på 140/90 så de var inte så bra. Fick en ny tid om två dagar för att se om blodtrycket fortfarande är så högt eller om det gått ner till de jag brukar ha.
Tydligen så kan man få högt blodtryck, bli svullen i kroppen, huvudvärk osv i slutet av
graviditeten och då misstänker de att man har havandeskapsförgiftning...
Man brukar ha äggvita i urinen oxå men det har inte jag så jag vet inte riktigt vad de tror
att det kan vara... Men det blir att åka tillbaka på onsdag och kolla hur det ser ut
(hoppas dock på att vår lilla bebis kommit innan dess)   


Nu håller jag kväll och ska lägga mig i tid idag!

Ha en fortsatt trevlig kväll



 
 
Johanna - Mamma till Leija

Johanna - Mamma till Leija

12 december 2011 21:10

Gravidförkyld blir man när det inte e lång tid kvar. Det va jag med :) Håller tummarna att Myran snart tittar ut! Det e så jäkla häftigt att föda! :) KRAM

http://skuggis.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte Andersson - 1 december 2012 15:59


Efter två dagars väntan så började jag mer och mer känna mig säker på att jag var gravid.Den 27 Augusti gick jag ner till Apoteket för att köpa mig ett gravtest för att få slut på alla tankarna som var i mitt huvud. När jag väntade på svaret så va...

Av Charlotte Andersson - 1 december 2012 15:03

Det här med blogg är kanske inget för mig då jag inte är så bra på att uppdatera mig. Men det är ju kul att gå tillbaka och läsa de man skrivit och se hur dottern vår har utvecklats =) Nu blir hon snart 1år (om exakt 14 dagar) och det känns helt s...

Av Charlotte Andersson - 12 oktober 2012 09:10


Igår tog Mira 3 steg helt själv. När jag såg det så blev jag helt mållös. Stod med min mobil och tänkte att jag skulle filma det men jag kunde inte, eller asså jag kunde men ändå inte för jag var helt chokad när jag såg det. Det gick så fort men ändå...

Av Charlotte Andersson - 8 oktober 2012 09:55

Inser nu att det var riktigt längesen jag uppdaterade min blogg vilket är lite synd. Kan ju inte direkt säga att jag inte haft något att skriva om då där finns massor att skriva om! Mira bara växer och växer, hon blir snart 10 månader och är mer...

Av Charlotte Andersson - 24 juli 2012 21:46

Det blev att vi åkte till svärföräldrarna för att bada i deras stora pool. Det var riktigt skönt att äntligen kunna bada. Solade inte direkt men efter att ha gått i bikiniöverdel och shorts typ halva dagen så har fru Andersson bränt sig ;) Men det gö...

Ovido - Quiz & Flashcards