Direktlänk till inlägg 4 december 2011

Uppsvällda ben!

Av Charlotte Andersson - 4 december 2011 20:38


Veckorna går fort må jag säga, nu är det nästan en hel vecka sen jag skrev sist.
Lite synd att man inte lägger mer tid och ork på att uppdatera så att man slipper skriva om vad som hänt under en hel vecka. Men men nu får det bli så denna gången och så får jag försöka skriva var varannan dag hädanefter!
I Onsdags så kom äntligen min kära syster Cecilia och hennes man ner och hälsade på,
denna gången så blev det att de sov över hos oss och det var mycket trevligt :)
Vi hade städat och fixat under dagen och hade maten klar tills de kom på kvällen.
På torsdagen så blev det en tur till Väla och även en runda till vår kära Mormor.
Det var längesen jag träffade mormor så det var kul att få träffa henne nu.
På väla så träffade vi vår storasyster Sofie och hennes dotter Josefine.
Syrran och mannen hennes tyckte att väla hade blivit mycket fint och stort och jag kan ju inget annat än att hålla med om det.
Men att gå omkring en hel dag när man är HÖGGRAVID är inte direkt något jag rekomenderar. Harregud vad jag hade ont i magen, ryggen och benen mina var stora som
elefant ben!
INTE SKÖNT ALLS VILL JAG LOVA...
När vi varit på Väla, IKEA, Toysrus, Babyland (barnens hus) och en timme hos Mormor var det dags att åka hem. Och på vägen hem så bestämde vi oss för att köpa med oss mat från MAX. (Onyttigt men mycket gott)


   

Systerdottern Josefine


I Fredags så var jag hemma med min underbara älskling och tog det lungt.
Älsklingen min har varit dålig hela veckan med förkyllning och hög feber, så det blev
mycket vila för hans del. Jag har nu oxå börjat svälla och är trött eftersom att man inte får sova riktigt om natten...
Och i Lördags så blev det (nästan) en heldag hos far våran, mycket god mat och andra godsaker blev det.
När vi väl kom hem på kvällen så blev det soffan direkt och film. Vi kollade på
Män som hatar kvinnor, en mycket bra film enligt mig.
Det blev sent i säng men vad gör väl det ;0)


 
Syster Cecilia

Idag vaknade vi vid 11 så att vi var trötta idag var ju bara förnamnet. God frukost med trevligt sällskap och sen göra ve oss för ännu en tur till VÄLA. Men idag så fick vi även med oss min älskling .

Gå på VÄLA = UPPSVÄLLDA FÖTTER/BEN!

 


Syster min och hennes man har nu lämnat oss för denna gången och har åkt till vår storasyster för att vara där tills imorgon då det är lättare att ta sig där ifrån imorgon när de ska ta tåget från Lund.
Men vi tackar för dessa trevliga dagarna och hoppas på att tiden går snabbt tills vi ses igen nästa gång som kommer att bli i Februari.


Nu soffan men älskling och kolla på Beck sen blir det sängen i tid idag.
Har lite att göra imorgon, några maskiner ska tvättas och sen har vi lite disk att ta hand om..

 
 
Mammafiia

Mammafiia

7 december 2011 06:30

Gud vilka svullna fötter. Tur man slapp sånt när man va gravid :)
Tänk att lilla bebis kommer snart:)
Kraam

http://Www.fiiias.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte Andersson - 1 december 2012 15:59


Efter två dagars väntan så började jag mer och mer känna mig säker på att jag var gravid.Den 27 Augusti gick jag ner till Apoteket för att köpa mig ett gravtest för att få slut på alla tankarna som var i mitt huvud. När jag väntade på svaret så va...

Av Charlotte Andersson - 1 december 2012 15:03

Det här med blogg är kanske inget för mig då jag inte är så bra på att uppdatera mig. Men det är ju kul att gå tillbaka och läsa de man skrivit och se hur dottern vår har utvecklats =) Nu blir hon snart 1år (om exakt 14 dagar) och det känns helt s...

Av Charlotte Andersson - 12 oktober 2012 09:10


Igår tog Mira 3 steg helt själv. När jag såg det så blev jag helt mållös. Stod med min mobil och tänkte att jag skulle filma det men jag kunde inte, eller asså jag kunde men ändå inte för jag var helt chokad när jag såg det. Det gick så fort men ändå...

Av Charlotte Andersson - 8 oktober 2012 09:55

Inser nu att det var riktigt längesen jag uppdaterade min blogg vilket är lite synd. Kan ju inte direkt säga att jag inte haft något att skriva om då där finns massor att skriva om! Mira bara växer och växer, hon blir snart 10 månader och är mer...

Av Charlotte Andersson - 24 juli 2012 21:46

Det blev att vi åkte till svärföräldrarna för att bada i deras stora pool. Det var riktigt skönt att äntligen kunna bada. Solade inte direkt men efter att ha gått i bikiniöverdel och shorts typ halva dagen så har fru Andersson bränt sig ;) Men det gö...

Ovido - Quiz & Flashcards