Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

Barnmorskan idag :0)

Av Charlotte Andersson - 29 augusti 2011 06:47


Då har vi dagen här som jag har längtat efter. Ska till Barnmorskan idag kl 13 för att lyssna på vår lilla älsklings hjärtljud och även ta lite prover på mig för att se så att allt står rätt till =) Är i vecka 25(24+0) idag och jag tycker de senaste veckorna gått så sakta ;0) Men för övrigt så mår jag bra, har inte (pepparpeppar) känt av de fruktansvärda smärtor igen som jag gjorde för drygt 2 veckor sedan. och det känns skönt, känns som att det blir så när lilla bebis börjar ta plats i magen och allt där inne ska flyttas på och när magen växer. Längtar tills bebis kommer, det är 112 dagar kvar tills beräknad förlossning <3


Lägenhenten ska vi bo kvar i och göra ve, har redan gjort klart ett rum och det blev super bra, det ända som ska komma på plats i nya sovrummet är bebisen säng. Har målat om och möberat om en hel del och jag trivs som fisken i vattnet i vårt nys fina sorum. Nu har vi det andra rummet kvar att måla och gör ve. Det är rummet som vår lilla bebis ska få :0) Svårt att veta vad man ska ha för färg där innen då vi inte vet om det blir en flicka eller pojke men det får bli någon ljus färg...

Sen när de rummet oxå är klart så får vi börja med vardagsrummet, där ska dock inte målas om utan mest bara möbleras om. Vi ska hämta hit vår nya soffa som vi köpt av syrran min för ett tag sen. Igår va vi på IKEA och inhandlade lite smått och gott. Där blev bland annat en ny matta till vardagsrummet =)


  Sån här fin matta blev det :0) Den hittade vi på fyndhörnan för ENDAST 279kr!

Får lägga ut bild på när rummet är klart och mattan är på plats...

Ska om ungefär 3 veckor passa svärföräldrarnas hus och även svägerskans hund då de är på sol semester och då ska jag måla om vårt skötbord som vi köpte för 1 vecka sedan. Eftersom att jag ska ha en vit spjälsäng till vå lilla älskling så tänkte jag måla om skötbordet till vit oxå! Det blir säkert bra.


Bild på vårt nya sovrum :0)

 

Nu tänkte jag gå och lägga mig nån timme till, har knappt kunnat sova denna natt och gick upp kl 06 för att jag inte kunde sova mer. Är antagligen lite spänd/nervös för hur det kommer att gå hos Barnmorskan idag.

Och så blir man lite pirrig i kroppen när man vet att man ska få höra bebis hjärtljud <3

Ha det så bra alla :0)

 
 
Cecilia

Cecilia

29 augusti 2011 09:13

Vad fint det blev i sovrummet =) Längtar till vi med ska få ordning hos oss.. Ska ju få omtapetserat i sovrum, vardagsrum o hall =) O sen ska där möbleras om lite =)
Mys med hjärtljud :) ha en bra dag sis..

http://cilaotomas.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte Andersson - 1 december 2012 15:59


Efter två dagars väntan så började jag mer och mer känna mig säker på att jag var gravid.Den 27 Augusti gick jag ner till Apoteket för att köpa mig ett gravtest för att få slut på alla tankarna som var i mitt huvud. När jag väntade på svaret så va...

Av Charlotte Andersson - 1 december 2012 15:03

Det här med blogg är kanske inget för mig då jag inte är så bra på att uppdatera mig. Men det är ju kul att gå tillbaka och läsa de man skrivit och se hur dottern vår har utvecklats =) Nu blir hon snart 1år (om exakt 14 dagar) och det känns helt s...

Av Charlotte Andersson - 12 oktober 2012 09:10


Igår tog Mira 3 steg helt själv. När jag såg det så blev jag helt mållös. Stod med min mobil och tänkte att jag skulle filma det men jag kunde inte, eller asså jag kunde men ändå inte för jag var helt chokad när jag såg det. Det gick så fort men ändå...

Av Charlotte Andersson - 8 oktober 2012 09:55

Inser nu att det var riktigt längesen jag uppdaterade min blogg vilket är lite synd. Kan ju inte direkt säga att jag inte haft något att skriva om då där finns massor att skriva om! Mira bara växer och växer, hon blir snart 10 månader och är mer...

Av Charlotte Andersson - 24 juli 2012 21:46

Det blev att vi åkte till svärföräldrarna för att bada i deras stora pool. Det var riktigt skönt att äntligen kunna bada. Solade inte direkt men efter att ha gått i bikiniöverdel och shorts typ halva dagen så har fru Andersson bränt sig ;) Men det gö...

Ovido - Quiz & Flashcards