Alla inlägg den 19 augusti 2011

Av Charlotte Andersson - 19 augusti 2011 13:23


Ibland blir saker inte riktigt som man tänkt sig men det är väl så det är här i livet!

I Tisdags fick jag såna otroliga smärtor i min mage så jag fick ringa sjukvårdsupplyssningen och fråga vad jag skulle göra. Det tyckte då att jag skulle ringa upp till förlossningen eftersom att jag gått över 22 veckor och de är då dom som har hand om en. Jag ringde dom och de tyckte att jag skulle komma in så de fick se om det hade något med graviditeten att göra vilket dom inte trodde när jag väl va där. Proverna va bra och blodtrycket var bra det oxå. Det ända som var "fel" va att jag hade feber.

Men de kunde inte göra mer utan jag fick åka hem och ta det lugnt så skulle jag höra av mig om det blev värre...

Onsdagen kände jag typ samma smärtor men ändå inte så starka som dagen innan så jag behövde inte ringa tillbaka till dom eller åka in vilket jag tyckte va skönt.

Låg och vilade hela dagen istället, och fick väl lite sysslor gjorda.

Det blir torsdag och jag har fortfarande ont i min mage fast denna gången så ont att jag bara ville vika mig dubbel av smärta. Ringde in och de ville såklart att jag skulle komma in så de kunde se vad som var fel, jag kom in på akuten vid 19 och kom inte där ifrån förens vid 01 så det var 6 timmar jag fick ligga där :( vid min sida hade jag min underbara kille vilket jag är glad över <3

De misstänkte att det var något med blindtarmen men proverna va bra, så att de skulle vara något med blindtarmen va uteslutet och de började sen prata om galan. om jag hade problem med den och kanske om jag hade galsten.!.


De sa till mig att inom 7 dagar så hör vi av oss om en tid till ultraljud/röntgen! Okay tänkte jag och åkte hem.

idag ringer det från dolt numer och jag tänker direkt att det är från sjukhuset och mycket riktigt så va det dom som ringde.

Hon som ringde trodde att jag varit fastande hela dagen vilket jag inte har med tanke på att jag inte trodde jag skulle in där redan idag.

Men nu är jag fastande och de ska ringa in mig under dagen så att jag kan åka in... Vilket känns lite trist då vi skulle iväg på 30års fest ikväll. Men som det ser ut nu vet jag inte om jag kommer kunna åka dit. Så det återstår att se.

Tråkigt att detta skulle hända just nu när svåger och hans tjej ska ha sin fest men känner ändå att hälsan får komma lite före allt annat.!.


Myran har sprallat på ordentligt hela natten så där ska nog inte vara något som är konstigt där inte vilket är skönt att veta. Fick höra hjärtljuden i tisdags när vi va på förlossningen och det lät bra så oron över att där skulle vara något konstigt har lagt sig!

Nu får jag ta och göra ve mig så jag är klar tills de ringer och säger att jag ska komma in till sjukhuset igen...


Ha det så bra

Ovido - Quiz & Flashcards