Alla inlägg den 31 augusti 2011

:0)

Av Charlotte Andersson - 31 augusti 2011 18:28


Besöket hos barnmorskan gick jätte bra. Fick veta vilken blodgrupp jag tillhörde och fick ta ett blodprov denna gången och kommer att få göra det nästa gång oxå.

Nog för att man inte är så glad för sprutor och sånt men man får ju göra vad som behövs. Det är ju säkerligen inget att gemföra med en förlossning som jag har framför mig så det kan jag ng leva med ;0)

Hon mätte även magen och bebis såg ut att växa på bra där inne och hjärtljuden slog på bra. De låg på ca 145.. Får väl se efter någon gång till vad hjärtljuden ligger på så får vi se om man kan gissa sig fram till vad det kan vara för något som gömmer sig där inne! Nästa Besök är den 27/9 och då ska jag även dricka sån sockerbelastning (IGEN) vilket jag inte ser fram emot men däremot så längtar jag efter att få höra hjärtljuden igen för det var verkligen jätte härligt <3

Hade min barnmorska i Åstorp men nu ska hon flytta till Helsingborg och även Ängelholm så jag valde att gå kvar hos henne så nästa besök bli i Helsingborg.

Tycker hon är bra och har träffat henne några gånger nu så vill ha kvar henne :0)

Idag är jag i vecka 25(24+2) och det är ungefär 110 dagar kvar tills jag är beräknad. Hoppas tiden går fort(ARE) nu denna tiden som är kvar.

Äntligen har min älskling känt hur vår lilla bebis rör sig där inne i magen <3 Blev verkligen glad att han äntligen fick chansen. Annars har bebis varit snabb på att sluta röra sig när jag sagt åt Niklas att känna ;0) Liten busunge är det allt!


Här hemma i lägenheten ser det ut som ett bombnedslag just nu. Har tömt de ena rummet för vi ska måla där oxå så då har vi fått ta ut allt där ifrån. Vi började måla lite idag men kände inte alls att det var lika kul som när vi målade det andra rummet. Vi ska grunda med vit färg typ 2-3 gånger och sen ska vi måla med den/dem färgerna rummet ska vara. Tycker det är svårt att välja färg till barnrummet. Vill inte ha för mycket färger och inte pojk eller flick färg. Så vi får väl se hur det kommer att se ut när vi väl betämt oss...

Sen när de rummet är klart så ska vi möblera om i vardagsrummet och hämta hit en annan soffa och kasta den andra på tippen. Sen när vi fixat de rummet oxå så är vi klara med typ allt i vår lägenhet och här kommer att vara sååååå fint :0) Längtar till det är helt klart överallt!


Om 2 dagar fyller den finaste Änglen Marcus år. Tyvär så kommer vi inte kunna fira denna dag med honom. Känns fortfarande så overkligt att du/han är borta. Saknar dig och tänker på dig var dag som går. Vill inte riktigt ta in att du verkligen inte finns längre. De dagar du åskar för oss känns så bra på något sätt, men när det åskade häromdagen kunde jag inte säga att det var du som gjorde det för oss för det var läskigt och jag blev riktigt rädd. men de mindre knallarna är du <3 sitter nu och lyssnar på din låt. Ser dit leende framför mig och de leendet kommer jag ALDRIG att glömma.


http://www.youtube.com/watch?v=mpCRj-pOR3o


Måste avsluta här nu och gå för att äta lite (sen) middag med min fina älskling. Ha en fortsatt trevlig kväll

Ovido - Quiz & Flashcards