Direktlänk till inlägg 28 november 2011

Lämnat den bakom mig!

Av Charlotte Andersson - 28 november 2011 22:44


Helgen är förbi och vi har hunnit med en hel del måste jag säga.
I Fredags så gjorde vi inte så mycket, fixade lite med tvätt och diska (som vanligt) annars gjorde vi inte så mycket. Vi fick besök av Sandra T som kom hit på en bit mat och så blev det att vi
kollade på IDOL. Mycket trevligt var det, tack för besöket. Vi körde även ut en runda till Svärföräldrarna då min käraste skulle hämta en sak där innan vi skulle vara TAXI till grannen.
Så det blev en 30-45 min där sen var det bara att köra till Östra Ljungby för att hämta upp grannen.
Sen var det bara hem och kasta sig i sängen så att man inte var så trött när syskonen skulle komma. Det blev inte jätte mycket sömn den natten men att jag var trött när dom kom vill jag inte direkt påstå. Hela lördagen gick till att städa, julpynta. Julgrannen tog vi fram och mina syskon fick klä den vilket de tyckte var skoj, en annan hängde upp julgardiner och satte upp ljusstakar. Älsklingen min hjälpte oxå till, han hände även upp julstjärnor i två av rummen här hemma. Där blev även en maskin tvätt tvättad.
Sen var det bara att ta det lugnt och mysa med mina fina systrar. Amanda var överlycklig då
hon fick sitta vid datrn och spela (hur mycket hon ville) och sen även spela TV-spel men lilla Agnes hade feber och låg för det mesta på soffan och kollade på TV...


Natten till söndag blev inte direkt som jag tänkt mig, fick gå upp några gånger till lillassyster
då hon vaknade med hög feber och hosta. (så mycket att hon kräktes. dock bara en massa
slem) Så det var bara att gå upp och ta hand om henne. Men det är bara för oss att vänja
oss av att inte få sova så mycket om natten  ;0)
Sönagen kom och här var en sjukling som låg på soffan och sov halva dagen och även en som
fick i sig lite för många TomteGroggar så han mådde inte så bra. Vilket resulterade att han låg
och sov halva dagen han med. Så jag och Amanda satt framför vars en dator och spelade!
Mer än halva dagen gick och sen kom deras mamma och vi alla åkte bort till mig gamla lägenhet för att städa den. Vi blev helt klara och det tog 1-2 timmar.
Sen var det bara hem och ta det lugnt, fick smörgåstårta av pappa och milla så det åt vi till kvällsmat och kollade på en Beck film och en annan som jag inte kommer ihåg namnet på.


Och idag var det dags för besiktning av min lägenhet, den var kanon så nu har jag lämnat den
bakom mig. Det är verkligen såå skönt att slippa ha den. Nu bor jag helt, med adress och allt
hos min underbara Niklas
Har bäddat vår lilla bebis säng och vagn idag, det kändes så konstigt men ändå sån skön
känsla. Att där snart kommer ligga någon


Ny graviditetsvecka 38(37+0) och imorgon ska jag till barnmorskan och för höra hjärtljuden på
vår lilla bebis


Nu kallar sängen så att man kommer upp i tid så man hinner fixa lite här hemma innan man
ska åka iväg hela dagen... Natti Natti



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte Andersson - 1 december 2012 15:59


Efter två dagars väntan så började jag mer och mer känna mig säker på att jag var gravid.Den 27 Augusti gick jag ner till Apoteket för att köpa mig ett gravtest för att få slut på alla tankarna som var i mitt huvud. När jag väntade på svaret så va...

Av Charlotte Andersson - 1 december 2012 15:03

Det här med blogg är kanske inget för mig då jag inte är så bra på att uppdatera mig. Men det är ju kul att gå tillbaka och läsa de man skrivit och se hur dottern vår har utvecklats =) Nu blir hon snart 1år (om exakt 14 dagar) och det känns helt s...

Av Charlotte Andersson - 12 oktober 2012 09:10


Igår tog Mira 3 steg helt själv. När jag såg det så blev jag helt mållös. Stod med min mobil och tänkte att jag skulle filma det men jag kunde inte, eller asså jag kunde men ändå inte för jag var helt chokad när jag såg det. Det gick så fort men ändå...

Av Charlotte Andersson - 8 oktober 2012 09:55

Inser nu att det var riktigt längesen jag uppdaterade min blogg vilket är lite synd. Kan ju inte direkt säga att jag inte haft något att skriva om då där finns massor att skriva om! Mira bara växer och växer, hon blir snart 10 månader och är mer...

Av Charlotte Andersson - 24 juli 2012 21:46

Det blev att vi åkte till svärföräldrarna för att bada i deras stora pool. Det var riktigt skönt att äntligen kunna bada. Solade inte direkt men efter att ha gått i bikiniöverdel och shorts typ halva dagen så har fru Andersson bränt sig ;) Men det gö...

Ovido - Quiz & Flashcards