Direktlänk till inlägg 1 november 2011

Gårdagen

Av Charlotte Andersson - 1 november 2011 12:00


Igår var vi hos barnmorskan och lyssnade på vår lilla älskling, hjärtljuden låg på 150 och Sfmåttet var på 32.

Måste verkligen säga att det är en aktiv bebis vi har där inne, under hela besöket hos Bm så sparkade Myran, Låg inte stilla en sekund asså!

Allt såg bra ut och vi fick en ny tid om två veckor den 15 nov och då blir det blodprov, lite mer trycka på magen för att se hur lillen ligger osv. Och då är jag i vecka 36(35+1) Kan inte förstå att tiden går så jäkla fort asså.

Men nu längtar jag så mycket efter att få ha vår bebis hos oss så nu kan tiden gärna gå lite snabbare  


Igår efter besöket hos barnmorskan så åkte jag och min älskade sambo till ULLARED. 

Jag som älskar de stället njöt av att gå där medans min finaste tyckte det var jobbigt då där var mycket folk.

När vi kom till parkeringen så sa han " FAN DET ÄR HÖSTLOV" därav mycket folk  

Men vi hittade allt vi skulle ha och lite till. En massa julklappar är nu köpta (har dock några kvar) sen så köpte vi en hel del till lilla Myran.


* Badbalja + Badhjälp + Badtermometer

* Spjälsängsskydd

* Amningskudde

* Amningsinlägg

* Amningsnapp

* Skötbords madrass

* Våtservetter
* Tvättlappar

* Nappflaska

* Napphållare

* Spjälsängsskydd

* Nalle (att hänga på vagnen)

* Klänning + Strumpbyxor (Niklas valde)

Det var de som behövdes till Myran, finns dock lite mer man kunde ha köpt men det får bli till en annan gång, vi har ju en hel del här hemma som vi köpt sist vi va i Ullared osv...


Min lista

* 3 par Leggings

* strumpbyxor

* Trosor

* 2 par linnen

* 1 Klänning (som min älskling ville att jag skulle ha)

* Skydd/Skal till min lur

* Bindor

* Amnings Bh


En massa julklappar blev det oxå men det kan jag inte skriva upp här då jag har några av läsarna som ska få dessa klappar  


Listan med saker hem och till min sambo blev inte lång och kommer inte riktigt ihåg vad som inhandlades där heller...

Så nu får vi se om jag åker med den 22 november då min svärmor och svägerska ska dit, det var rätt jobbigt att gå där igår. Helt slut i hela kroppen av att gå fram och tillbaka där inne.

Det tog oss 3 timmar ( UTAN ATT STRESSA ) från det att vi kom dit till att vi satte oss i bilen igen :0)


Nu ska jag gå till tåget för att åka in en runda till stan, ska på samtal sen träffa Sandra för att senare åka och Bowla med en grupp ungdomar.


Ha en bra dag


 
 
Cecilia

Cecilia

1 november 2011 17:01

Ja det vart en del det där=)
Två spjälsängskydd :) Eller köpte ni det två gånger=)??
haha..

http://cilaotomas.wordpress.com

 
Ingen bild

Sandra

2 november 2011 13:05

Kul med ullared, där hittar man alltid FÖR mycket =)

 
Ingen bild

niklas andersson

2 november 2011 15:12

men cila, ja skulle ju anmärka på de med 2 spjälsängskydd :P vi köpte bara ett :)

 
Mammafiia

Mammafiia

9 november 2011 16:53

Va roligt med Ullared. Vill oxå dit, speciellt nu innan jul å köpa julklappar där:)
Ja snart är de dax för mosters lilla tjej att komma ut:) som ja längtar. Om du behöver packnings hjälp så bara ring:)
Puss å kram

http://Www.fiiias.wordpress.com

Charlotte Andersson

13 november 2011 20:51

Ja jag älskar Ullared =) Förstår att du vill dit för där finna verkligen ALLT!
Har redan packat väskan, det ända som är kvar är mer kläder till mig och napp till lillan =)
Kraam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte Andersson - 1 december 2012 15:59


Efter två dagars väntan så började jag mer och mer känna mig säker på att jag var gravid.Den 27 Augusti gick jag ner till Apoteket för att köpa mig ett gravtest för att få slut på alla tankarna som var i mitt huvud. När jag väntade på svaret så va...

Av Charlotte Andersson - 1 december 2012 15:03

Det här med blogg är kanske inget för mig då jag inte är så bra på att uppdatera mig. Men det är ju kul att gå tillbaka och läsa de man skrivit och se hur dottern vår har utvecklats =) Nu blir hon snart 1år (om exakt 14 dagar) och det känns helt s...

Av Charlotte Andersson - 12 oktober 2012 09:10


Igår tog Mira 3 steg helt själv. När jag såg det så blev jag helt mållös. Stod med min mobil och tänkte att jag skulle filma det men jag kunde inte, eller asså jag kunde men ändå inte för jag var helt chokad när jag såg det. Det gick så fort men ändå...

Av Charlotte Andersson - 8 oktober 2012 09:55

Inser nu att det var riktigt längesen jag uppdaterade min blogg vilket är lite synd. Kan ju inte direkt säga att jag inte haft något att skriva om då där finns massor att skriva om! Mira bara växer och växer, hon blir snart 10 månader och är mer...

Av Charlotte Andersson - 24 juli 2012 21:46

Det blev att vi åkte till svärföräldrarna för att bada i deras stora pool. Det var riktigt skönt att äntligen kunna bada. Solade inte direkt men efter att ha gått i bikiniöverdel och shorts typ halva dagen så har fru Andersson bränt sig ;) Men det gö...

Ovido - Quiz & Flashcards