Direktlänk till inlägg 13 maj 2012

Hejsan Svejsan =)

Av Charlotte Andersson - 13 maj 2012 19:22


Måste bara säga att tiden springer iväg.!. Nu har det nästan gått en månad sen jag uppdaterade sist och jag säger alltid till mig själv när jag väl uppdaterar min blogg att jag inte ska låta det gå så långt mellan gångerna. Men jag får nog sluta med att skriva det då jag inte kan hålla det :P
Sist jag skrev så var Mira magsjuk med det gick ganska fort över men nu har hon varit dålig igen. Hon har varit JÄTTTTE förkyld och fick en sån äcklig hosta så jag ringde doktorn som ville att vi skulle komma in så att de fick kolla henne och då sa det att det var "lätt falsk krupp" och jag tycker att antinge så har man det eller så har man det inte men ändå! Och jag viste inte så mycket om detta men det är då ett virus! Så det var mindre kul att hon skulle behöva blir sjuk igen och få denna jäkla hostan. Den är ännu inte borta, tycker nästan att den är värre vissa dagar! Men det är ju ändå bättre nu än vad det var.
Min kära man har oxå arit dålig, han blev jätte förkyld han oxå men nu är han bättre men fortfarande inte helt hundra.


Om dagarna har jag fullt upp med att njuta av livet som fru och mamma till världens bästa dotter  
Under denna tid jag inte skrivit här så har det varit kalas på olika håll, den 28/4 var det kalas i Staffanstorp för min fina systerson Oliver som fyllt 8 år sen var det dag att fira lilla Mia (miras kusin) på hennes 2års dag. Sen den 6/5 fyllde min älskade man 28år och det firades lite med hans familj och sen var det dags för ännu ett kalas den 8/5 för svärfar som blev 60år, så där har varit några kalas nu på sista tiden.
Sen har vi träffat lite vänner och umgåts med familjen och även varit på marknad osv!


Igår den 12/5 så blev min fina syster Cecilia 26år gamal och tyvär kunde vi inte vara med och fira det men det får vi ta igen en annan gång...


Slänger in lite bilder från denna tid :0)



 

  Vår lilla sjukling

 

Mys med fina tjejen

   

Finklädd för kalas hos kusinen Oliver

 

Jag och min underbara dotter   

  

Mira drar sin far i skägget   

 
 
Thess

Thess

14 maj 2012 19:48

Usch för dessa sjukdomar! Värsta av allt är att hon förmodligen får allt skit från min lilla prinsessa ;)
Men det gör bara att hon utvecklar sitt immunförsvar så något litet positivt är där iallafall med tidiga sjukdomar!

Rolig bild på busig Mira som drar pappa i skägget ;)

http://www.tttthess.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte Andersson - 1 december 2012 15:59


Efter två dagars väntan så började jag mer och mer känna mig säker på att jag var gravid.Den 27 Augusti gick jag ner till Apoteket för att köpa mig ett gravtest för att få slut på alla tankarna som var i mitt huvud. När jag väntade på svaret så va...

Av Charlotte Andersson - 1 december 2012 15:03

Det här med blogg är kanske inget för mig då jag inte är så bra på att uppdatera mig. Men det är ju kul att gå tillbaka och läsa de man skrivit och se hur dottern vår har utvecklats =) Nu blir hon snart 1år (om exakt 14 dagar) och det känns helt s...

Av Charlotte Andersson - 12 oktober 2012 09:10


Igår tog Mira 3 steg helt själv. När jag såg det så blev jag helt mållös. Stod med min mobil och tänkte att jag skulle filma det men jag kunde inte, eller asså jag kunde men ändå inte för jag var helt chokad när jag såg det. Det gick så fort men ändå...

Av Charlotte Andersson - 8 oktober 2012 09:55

Inser nu att det var riktigt längesen jag uppdaterade min blogg vilket är lite synd. Kan ju inte direkt säga att jag inte haft något att skriva om då där finns massor att skriva om! Mira bara växer och växer, hon blir snart 10 månader och är mer...

Av Charlotte Andersson - 24 juli 2012 21:46

Det blev att vi åkte till svärföräldrarna för att bada i deras stora pool. Det var riktigt skönt att äntligen kunna bada. Solade inte direkt men efter att ha gått i bikiniöverdel och shorts typ halva dagen så har fru Andersson bränt sig ;) Men det gö...

Ovido - Quiz & Flashcards