Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

Oj vad tiden går! ;)

Av Charlotte Andersson - 18 mars 2012 22:31


Ojoj här är vi på semester fortfarande enligt vad som står här ;) Här helt enkelt inte varit så bra på att uppdatera mig. Kan inte direkt säga att jag inte haft tid för det har där varit men när jag väl haft tid till det så har jag varit för trött eller helt enkelt inte kännt för att skriva...
Men nu när jag sitter här i soffan och kollar på Big Brother så kände jag att det var på tiden att jag tog mig tid till att skriva lite.!. Det har ju gått rätt så lång tid sen jag skrev.
Den 3/3 var det kalas dax för lilla Benjamin som fyllde 1år (den 7) Det var mycket trevligt och mycket god mat och fika :) Benni fick många leksaker som han tyckte mycket om och det han fick av oss verkade väldigt uppskattat så det var kul att se.
Dagen efter var det dag för ett nytt kalas, min fina systerdotter Josefine fyllde 6år (22/2) så det blev en runda till Staffastorp för lite firande där. Det är inte varje dag man åker dit då det är en bra bit att åka. Det var verkligen kul att få träffa syster min och henner familj...


Den 5/3 var det dags för Dopsamtal. Så overkligt att sitta och prata om vilka psalmer osv till MITT barns dop.  Har fortfarande svårt att förstå att jag har fått ett barn, en egen liten dotter som jag älskar så otroligt mycket... Den präst som får den stora äran att döpa vår lilla tjej är Erika som var präst när jag konfirmerade mig och som jag har kännt under typ 6-7år så det är super skoj =)
 
Den 9/3 så var det ingen vanlig dag för det var min lillasyster Agnes födelsedag. Kändes lite konstigt att inte kunna träffa henne då de flyttat. Känner mig jätte dum oxå för jag glömde såklart att ringa och gratulera den lilla sötnosen   

 

(Min fina lilla lillasyster som jag älskar så mycket, snart ses vi igen


12/3 blev det en heldag i Hyllinge hos underbara familjen Everholt/Mathiasson. Hade en riktigt mysig dag 13/3 blev den en tur till ULLARED med Thess och Bodil :0) Vi älskar att åka dit och gå där och glo ;) Skulle hitta en klänning till mig som jag ska ha på dopet och det gjorde jag, sen blev det lite andra saker som behövdes. Var absolut bara det som verkligen behövdes som inhandlades.!. Väl där så träffade jag min kära kusin, blev helt chockad när han stod där framför mig där liksom... Men kul var det :)
Även så stötte vi på Ola-Conny och Morgan (hihi)
Bjuder här på en bild från det
 


Torsdagen den 15 mars så blev vår finaste lilla flicka 3 hela månader. Tänk 3 månader har gått sen hon kom till världen. Den bästa dagen i mitt liv var den 15 December då du kom till världen finaste Mira  
 
( 3 månader och hon sitter i denna stol, älskar min fina dotter )
 
( Finaste solstrålen ever )
Och den 16/3 så var det dags att gå till BVC för att kolla lite längd vikt och även få två sprutor. Vikten stannade på 6505g och längden på 62cm. Nr hon fick sprutorna så blev hon såklart jätte ledsen och det gjorde så sjukt ont i mitt hjärta. Där sitter hon i mitt knä och jag fick inte trösta henne förens hon var helt klar med båda sprutorna. Och hon var inte direkt snabb med den andra. Lite feber fick hon efter dessa så vi har haft en gnällig, trött liten tjej som även varit extra gosig de senaste dagarna.
Igår firade vi finaste svägerskan Therese Anderssons födelsedag. Hon blir idag 25år så det fick firas igår :D Hade en super trevlig kväll med mycket god mat och tilltugg. Hade dock en tjej som var gnälligare än vanligt med feber och lite ljud känslig (vilket hon inte brukar vara) Men efter ett tag så kom hon till ro och sov några timmar och vaknade men ett gott humör UTAN feber.!.


 
Stort Grattis Thess på din dag, hoppas du har haft en bra dag idag.!.


Då har jag uppdaterat min senaste tid, nu är det dag för mig att sova. Prinsessan våran har sovit sen 1½ timme tillbaka. GOD NATT PÅ ER

 
 
Emilia - 16 år & mamma till Tatum

Emilia - 16 år & mamma till Tatum

21 mars 2012 16:20

sv; ja, jag älskar med ovanliga namn! :)

http://eemijji.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte Andersson - 1 december 2012 15:59


Efter två dagars väntan så började jag mer och mer känna mig säker på att jag var gravid.Den 27 Augusti gick jag ner till Apoteket för att köpa mig ett gravtest för att få slut på alla tankarna som var i mitt huvud. När jag väntade på svaret så va...

Av Charlotte Andersson - 1 december 2012 15:03

Det här med blogg är kanske inget för mig då jag inte är så bra på att uppdatera mig. Men det är ju kul att gå tillbaka och läsa de man skrivit och se hur dottern vår har utvecklats =) Nu blir hon snart 1år (om exakt 14 dagar) och det känns helt s...

Av Charlotte Andersson - 12 oktober 2012 09:10


Igår tog Mira 3 steg helt själv. När jag såg det så blev jag helt mållös. Stod med min mobil och tänkte att jag skulle filma det men jag kunde inte, eller asså jag kunde men ändå inte för jag var helt chokad när jag såg det. Det gick så fort men ändå...

Av Charlotte Andersson - 8 oktober 2012 09:55

Inser nu att det var riktigt längesen jag uppdaterade min blogg vilket är lite synd. Kan ju inte direkt säga att jag inte haft något att skriva om då där finns massor att skriva om! Mira bara växer och växer, hon blir snart 10 månader och är mer...

Av Charlotte Andersson - 24 juli 2012 21:46

Det blev att vi åkte till svärföräldrarna för att bada i deras stora pool. Det var riktigt skönt att äntligen kunna bada. Solade inte direkt men efter att ha gått i bikiniöverdel och shorts typ halva dagen så har fru Andersson bränt sig ;) Men det gö...

Ovido - Quiz & Flashcards