Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Tråååk!

Av Charlotte Andersson - 23 maj 2011 19:14


Hej hej på er alla!

Nu var det ett tag sen jag skrev i min blogg, där har varit annat ivägen så har inte haft tid eller ork till att skriva här... Men nu tänkte jag skriva av mig lite men vet dck inte vad jag ska börja med?!

Livet rullar på, jag och killen min har det bra och funderar på att flytta till en lägenhet där det inte finns så många trappor utan hiss för det kommer att bli lite jobbigt att dra upp vagnen var varannan dag när det väl är dags. Funderar på att sälja denna fina lägenhet och bo i något litet tills vi hittar något vi kan tänka oss att flytta till. Vi vill helst flytta till en lägenhet med lite trädgård (men inte för stor ;D)  Helst skulle jag vilja detta innan vår lilla bebis kommer så där finns gott om tid.

Det kommer bli några vänder till tippen med skit som vi måste göra oss av med, men när det blir får vi se...


Min graviditet går bra är i vecka 11(10+4) och ska på inskrivning nu på torsdag :0) Spännande är det och det är inte klokt vad jag längtar tills vi ska på ultraljud. Mitt illamående har inte släppt helt men mår inte så illa hela tiden som jag gjorde tidigare. Det händer att jag mår illa var dag men det är mest om jag inte äter regelbundet. Skulle vilja göra ett ultraljud nu för att se att där är något och för att se m där är mer än en ;0) men jag får vänta tills det blir i Juli. och det jag hoppas på är att vi har varit på det innan vi åker upp till Bollnäs den 21/7 så att jag kan berätta för familj och andra som står mig nära där uppe vad som ligger i min mage.


Sen har det hänt lite tråkigheter oxå, något som jag ALDRIG trodde jag skulle vara med om. Jag har förlorat en som stod mig nära, vi umgicks inte men vi har ändå känt varandra i ca 8år. Marcus va som en bror för mig och det känns så sjukt overkliget. Han var med i en Mc-olycka och klarade sig inte :'( Det känns som en ända stor mardröm, kan inte vakna ur den... Men jag/vi måste föröka förstå att det har hänt och att vi inte kommer att få vår älskade Marcus tillbaka. Han kommer ALLTID att finns med oss, vaka över sin familj och över hans vänner. Allt gick så snabbt, plötsligt var han bara borta från oss...

Vill inte att det ska vara så, när jag såg dig sist var du glad som vanligt men jag hann inte säga hej för vi åkte förbi med bilen så hastigt. Det var sista gången jag såg dig i detta livet men vi kommer att träffas igen, fast i Nangijala <3

Så det blir att gå på begravning på fredag 28/5 och ta förväl av dig på riktigt.

R.I.P Marcus


Tänker på dig Marcus när jag hör denna låten: http://www.youtube.com/watch?v=mpCRj-pOR3o



Nu blir det inte med i detta inlägget. Vill dock säga till er som läser min blogg,

ta vara på de ni har omkring er, plötsligt händer det som man brukar säga...


Hejdå!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte Andersson - 1 december 2012 15:59


Efter två dagars väntan så började jag mer och mer känna mig säker på att jag var gravid.Den 27 Augusti gick jag ner till Apoteket för att köpa mig ett gravtest för att få slut på alla tankarna som var i mitt huvud. När jag väntade på svaret så va...

Av Charlotte Andersson - 1 december 2012 15:03

Det här med blogg är kanske inget för mig då jag inte är så bra på att uppdatera mig. Men det är ju kul att gå tillbaka och läsa de man skrivit och se hur dottern vår har utvecklats =) Nu blir hon snart 1år (om exakt 14 dagar) och det känns helt s...

Av Charlotte Andersson - 12 oktober 2012 09:10


Igår tog Mira 3 steg helt själv. När jag såg det så blev jag helt mållös. Stod med min mobil och tänkte att jag skulle filma det men jag kunde inte, eller asså jag kunde men ändå inte för jag var helt chokad när jag såg det. Det gick så fort men ändå...

Av Charlotte Andersson - 8 oktober 2012 09:55

Inser nu att det var riktigt längesen jag uppdaterade min blogg vilket är lite synd. Kan ju inte direkt säga att jag inte haft något att skriva om då där finns massor att skriva om! Mira bara växer och växer, hon blir snart 10 månader och är mer...

Av Charlotte Andersson - 24 juli 2012 21:46

Det blev att vi åkte till svärföräldrarna för att bada i deras stora pool. Det var riktigt skönt att äntligen kunna bada. Solade inte direkt men efter att ha gått i bikiniöverdel och shorts typ halva dagen så har fru Andersson bränt sig ;) Men det gö...

Ovido - Quiz & Flashcards